Va fi greu

Greu, dar nu imposibil

Era cât se poate de evident, încă de la început, că drumul către reușită, în lupta cu sistemul administrativ, va fi greu. Nu e de mirare că nu multă lume își bate capul cu astfel de inițiative.

Ceea ce poate nu au avut alții este răbdarea pe care am primit-o eu. E ceva nativ la mine. Au fost atâtea și atâtea situații în care am crezut că mi-am pierdut toată răbdarea, dar după foarte scurt timp a reapărut. De fiecare dată parcă mai puternică.

Așadar lucrurile se vor întâmpla oricum, mai devreme sau mai târziu.

Primii pași

După cum am menționat în articolul din 7 octombrie, proiectul de hotărâre de Consiliu Local cu nr. 1 este în lucru. Primul pas este întocmirea unor liste de susținători ai proiectului. Acest pas a presupus mai întâi solicitarea formularelor privind aceste liste de la secretarul general al comunei Maieru, conform art. 247, alin. (4) din OUG nr. 57/2019.

Astfel, pe 7 octombrie 2020 am transmis către Primăria Maieru o solicitare privind acele formulare de liste de semnături. Am presupus că primirea lor va fi cea mai simplă chestie, iar munca efectivă va începe abia după.

Din păcate lucrurile nu au ieșit chiar așa. Însă nici nu e nimic pierdut.

Obligațiile reprezentanților Primăriei Maieru

Conform Legii nr. 544/2001, responsabilul Primăriei Maieru privind transmiterea informațiilor solicitate de cetățeni în baza legii, în persoana secretarului general, are 3 termene de răspuns:

  • 5 zile pentru a transmite refuzul motivat al comunicării informațiilor solicitate. Acest lucru se poate întâmpla dacă se solicită informații confidențiale de interes național, date cu caracter personal ș.a.;
  • 10 zile pentru a transmite informațiile solicitate sau pentru a informa solicitantul că termenul de 10 zile nu a fost suficient și se prelungește până la 30 de zile;
  • 30 de zile pentru a transmite informațiile solicitate, în cazul informării solicitantului despre această prelungire în primele 10 zile.

La momentul la care scriu acest articol, primele 2 termene au fost depășite.

Nu am primit niciun răspuns privind refuzul în primele 5 zile, așa că am așteptat cuminte împlinirea termenului de 10 zile.

Termenul a fost atins duminică, pe 18 octombrie, însă s-a prelungit în mod natural până în prima zi lucrătoare, adică ieri, 19 octombrie 2020.

Ce instrumente te ajută

Din păcate, răspunsul mult așteptat ieri nu a venit.

Spuneam mai sus că nu este încă nimic pierdut. Asta pentru că legea ne oferă un instrument prin care să-i reamintim funcționarului public că a uitat să ne transmită ceea ce am solicitat.

Se numește reclamație administrativă și nu e așa rea precum sună. Este doar o nouă cerere, direcționată, de regulă, primarului și nu responsabilului cu informațiile de interes public, prin care menționăm că nu am primit ceea ce am cerut în termenul legal.

Reclamația administrativă transmisă astăzi de mine o puteți consulta AICI. Modelul în format editabil îl voi posta pe viitor sau mi-l puteți cere oricând printr-un email la adresa contact@razvancirdan.ro.

Să sperăm că după această reclamație voi primi listele și abia aștept să ne vedem pe teren și să vă împărtășesc detalii despre proiectul cu supraînălțarea trecerilor de pietoni.

Numai bine!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *